A békéltető testületekhez több alkalommal érkezett már olyan tárgyú kérelem, amelyben a fodrászok tevékenységével kapcsolatban tettek panaszt a fogyasztók. Probléma adódott többek között a fodrász által megrendelt póthaj minőségével, rögzítésével, továbbá a hajfestés eredményével is.
Milyen lehetőségei vannak a fogyasztónak ilyen esetben?
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint a fodrász vállalkozási szerződés alapján végzi a tevékenységét, amely azt jelenti, hogy ha elvégzi a kért szolgáltatást, beavatkozást, akkor jár részére a vállalkozói díj.
Amennyiben nem megfelelő minőségben készült el a frizura, akkor hibás teljesítés címén elsősorban kérhetjük annak kijavítását, ha erre nincs mód a cseréjét, emellett árkedvezményt vagy végső esetben – a pénz visszafizetését kérhetjük.
A szépségipari szolgáltatásoknál ez annyit jelent, hogy megkérhetjük készítsen a fodrász egy másik frizurát, vágja le újra, fesse át a hajunkat. (A műkörmös egy másik körmöt készítsen el vagy a kozmetikus egy új sminket tegyen ránk.)
Mire figyeljenek a fogyasztók?
1.Fontos, hogy mielőtt kiválasztjuk az adott vállalkozást nézzük meg alaposan a weboldalát, a reklámját, esetleg a terméktájékoztatóját és a kiválasztott szépészeti eljárás leírását!
2. Vegyük komolyan az ilyen beavatkozások esetleges mellékhatásait is! Konzultáljunk előtte adott esetben egy szakorvossal, vagy bőrgyógyásszal!
3. Mivel a hibás teljesítés megítélése ezekben az esetekben nagyon szubjektív, ezért fényképeket készítsünk a beavatkozás előtti és az utáni állapotról, hiszen a fogyasztónak kell adott esetben bizonyítania, hogy nem megfelelő minőségben készült el a megrendelt beavatkozás!
Forrás: nfh.hu